DIDACTIC CONDITIONS FOR INCREASING EFFICIENCY DIALOGUE LEARNING IN FORMATION COGNITIVE ACTIVITY OF SENIOR STUDENTS

Authors

  • N.O. Chuvasova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5607

Abstract

The article deals with the sum of the conditions which influence forming of cognitive activity in the process o f dialogue education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 54

References

Аристова Л.П. Активность учения школьников. - М.: Просвещение, 1968.-139 с.

Дяченко М.І, Кандибович Л.О. Психологические проблемы готовности к деятельности. - Минск: БГУ им. В.И. Ленина, 1976.

Дидактика средней школы/ Под ред.М.Н.Скаткина.- М., 1982.-318 с.

Костюк Г.С. Принцип развития в психологи // Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии. - М., 1981. - С. 10-11.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - 2-е изд. - М., 1976.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - М., 1946 - 544 с.

Ушинський.Д. Соч., 1950. - т.10. - С. 429.

Published

26-05-2022

How to Cite

Chuvasova, N. (2022). DIDACTIC CONDITIONS FOR INCREASING EFFICIENCY DIALOGUE LEARNING IN FORMATION COGNITIVE ACTIVITY OF SENIOR STUDENTS. Educational Dimension, 12, 198–207. https://doi.org/10.31812/educdim.5607

Issue

Section

Articles