THEORETICAL FUNDAMENTALS COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACH TO LANGUAGE LEARNING

Authors

  • L.S. Tsofal

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5615

Abstract

The article deals with theoretical problems of the approach aimed at enhancing communicative compétence while teaching languages. It also clarifies the rôle of communicative situations in forming communicative compétence.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 59

References

Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. - К.: Академія, 2004. - 344 с.

Основы теории речевой деятельности /Под ред. А. А Леонтьева. - М.: Наука, 1974. - 367 с.

Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови // Дивослово. - 1999. - №3. - С. 8 -10.

Скалкин В.Л. Структура устноязычной коммуникации и вопросы обучения устной речи на иностранном языке // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия / сост. Леонтьев А.А. - М.: Рус. яз., 1991. - 360 с.

Словник-довідник з української лінгводидактики: Навчальний посібник / За ред. М.Пентилюк. — К.: Ленвіт, 2003. - 149 с.

ПІелехова Г.Т. Уроки розвитку зв’язного мовлення в старших класах: Посібник для вчителя. - К.: “Альфа-М”, 1996. - 36 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Tsofal, L. (2022). THEORETICAL FUNDAMENTALS COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACH TO LANGUAGE LEARNING. Educational Dimension, 12, 252–258. https://doi.org/10.31812/educdim.5615

Issue

Section

Articles