COMMUNICATIVE POTENTIAL AS MAIN COMPONENT OF THE CULTURE OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS

Authors

  • О.О. Havrylyuk ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5630

Abstract

The principal constituents of communicative potential are revealed in the article. The necessity of taking it into consideration while forming communicative culture of future teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Деркач A.A., Кузьміна Н.В. Акмеология: пути достижения вершин профессионализма. - М.: РАУ, 1993

Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении. М., 1987

Леонтьев A.A. Педагогическое общение. - М., Знание, 1979

Ляудис В.Я. Структура продуктивного учебного взаимодействия// Психолого-педагогические проблемы взаимодействия учителя и учащихся. - М., 1980

Немов P.C. Психология. - М.: Просвещение - ВЛАДОС, 1995

Петровская A.A. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга. - М., МГУ, 1982

Терещук С.В. Психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя: Дис. ... канд. псих, наук: 19.00.07./ Прикарпатський ун-т. - Івано-Франківськ, 2001

Published

01-04-2004

Issue

Section

Articles

How to Cite

COMMUNICATIVE POTENTIAL AS MAIN COMPONENT OF THE CULTURE OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS. (2004). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 7, 41-46. https://doi.org/10.31812/educdim.5630

Most read articles by the same author(s)