FORMING THE READYNESS OF FUTURE TEACHERS MATHEMATICS TO CREATIVE PEDAGOGICAL ACTIVITIES

Authors

  • V.V. Ivanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5632

Abstract

The principal steps of forming students’ readiness to their creative pedagogical activities by means of solving creative pedagogical problems (tasks) are revealed in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 176 / PDF downloads: 103

References

Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности. - М.: Прогресс, 1990

Кондрашова Л.В. Теоретические основы воспитания нравственно-психологической готовности студентов педагогического института к профессиональной деятельности: Дисс... докт. пед. наук. - М., 1990

Лук А.Н. Психология творчества. - М.: Наука, 1978 4. Меерович М.И., ШрагинаЛ.И. Интеллектуальный тренинг как форма проведения занятий по развитию воображения и мышления // Проблемы непрерывного образования на современном этапе / Материалы междунар. науч.-метод, конф. - Тирасполь, 1993

Published

01-04-2007

How to Cite

Ivanova, V. (2007). FORMING THE READYNESS OF FUTURE TEACHERS MATHEMATICS TO CREATIVE PEDAGOGICAL ACTIVITIES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 7, 54–61. https://doi.org/10.31812/educdim.5632

Issue

Section

Articles