ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ САМОСТІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • I.A. Кравцова
  • Л.Р. Шпачук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5646

Анотація

The article deals with the guestion of didactic conditions of the formation of junior pupils reading independence. The content of elementary literary educations consists in developing valuable habits of reading, pupils acguaintance with children's literature in combination of genres, author’s and thematic variety, in artistic — acsthetic perception o f the text and the book.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 152 / PDF downloads: 51

Посилання

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. - М.: Педагогика, 1991

Гудзик І.П. Розвиток навичок читання. Метод, посібник. — К., 1993

Зайцева И.В. Резервы обучения чтению. Кн. для уч. - М.: Просвещение, 1991

Скрипченко Н.Ф. Шляхи вдосконалення класного й позакласного читання // Поч. школа. - 1990

Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5-ти Т. - К.: Рад. школа, 1976

Downloads

Опубліковано

01-04-2007

Як цитувати

Кравцова I., & Шпачук L. (2007). ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ САМОСТІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Educational Dimension, 7, 149–155. https://doi.org/10.31812/educdim.5646

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2