BIOLOGICAL SCIENCE AND SUBJECT: RELATIONSHIPS PROBLEMS

Authors

  • O.V. Komarova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5648

Abstract

The article is devoted to problem of reflection a basic science in school subject. Characteristics of biology and school knowledge and cognition are distinguished. The ties between them are established. The question about their dynamic is considered for biological courses in 7-9 forms.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 73

References

Заренков. H.A. Теоретическая биология. - М.: Изд-во Московского ун-та, 1988

Кузькин В.Г. Методологические принципы познания в биологии // Философия в современном мире. Философия и теория эволюции. - М., 1974

Лисеев И.К. Принцип системности и синтез знания в биологии//Философские проблемы биологии. М., 1973

Мамзин А.С. О методологическом значении системноструктурного подхода для биологии//Философские проблемы биологии. - М., 1973

Судьина Е.Г. Вероятность в биологии. - К.: Наукова думка. - 1985

Фролов И.Т. Жизнь и познание: О диалектике в современной биологии.-М.: Мысль, 1981

Published

01-04-2007

How to Cite

Komarova, O. (2007). BIOLOGICAL SCIENCE AND SUBJECT: RELATIONSHIPS PROBLEMS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 7, 163–170. https://doi.org/10.31812/educdim.5648

Issue

Section

Articles