TO THE PROBLEM OF PROFESSIONAL FORMATION COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS IN CONTEXTS OF THE BOLOGNA PROCESS

Authors

  • O.V. Mark

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5684

Abstract

This article considers the problem o f the formation of the professional competence o f a teacher in the context o f Boulogne process, the reasons o f modernization of Ukrainian higher education are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 69

References

Абибуллаева Э.Э. Фундаментальные основы и принципы Болонского процесса. // Професіоналізм педагога. Європейський вибір України: матер, всеукр. науково-практ. конф. - Ялта. - 2005. - С. 244.

Алексеева Л.П., Шаболдина Н.С. Преподавательские кадры: состояние и проблемы профессиональной компетентности. -М ., 1994. - C.44.

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу // Вища освіта України. - 2004.-№ 1. - C. 5-9.

Віаніс-Трофименко К.Б. Професійна компетентність вчителя як необхідна умова сучасного навчального процесу // Педагогічні науки: 36. наук, праць. - Херсон: Вид-во ХДУ, 2005. Вип. 38. - С. 233- 236.

Деркач А. Рабочая книга практического психолога. Технология еффективной профессиональной деятельности (пособие для специалистов, работающих с персоналом). - М.: Красная площадь, 1996. - С. 397.

Кондрашова Л.В. Проблемы высшей школы в аспекте Боолонского процесса // Педагогіка вищої та середньої школи: 36. наук, праць. - Кривий Ріг: КДГІУ, 2004. - Вип. 8. - С . 18-26. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/6119

Павлик O.A. Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя-словесника // Професіоналізм педагогоа. Європейський вибір України: Матер, всеукр. науково-практ. конф. - Ялта. - 2005. - С. 244.

Програма підтримки вироблення стратегії реформування освіти. - Бюлетень. - 2001. - №2 (червеньлипень). - С.З.

Шлепов Ю., Мосичева И., Шостак В. Непрерывное образование в России // Высшее образование в России. - 2005. - №2. - С. 36-45.

Published

14-06-2006

How to Cite

Mark, O. (2006). TO THE PROBLEM OF PROFESSIONAL FORMATION COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS IN CONTEXTS OF THE BOLOGNA PROCESS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 114–120. https://doi.org/10.31812/educdim.5684

Issue

Section

Articles