TO THE PROBLEM OF PROFESSIONAL FORMATION COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS IN CONTEXTS OF THE BOLOGNA PROCESS

Authors

  • O.V. Mark

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5684

Abstract

This article considers the problem o f the formation of the professional competence o f a teacher in the context o f Boulogne process, the reasons o f modernization of Ukrainian higher education are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 90 / PDF downloads: 51

References

Абибуллаева Э.Э. Фундаментальные основы и принципы Болонского процесса. // Професіоналізм педагога. Європейський вибір України: матер, всеукр. науково-практ. конф. - Ялта. - 2005. - С. 244.

Алексеева Л.П., Шаболдина Н.С. Преподавательские кадры: состояние и проблемы профессиональной компетентности. -М ., 1994. - C.44.

Андрущенко В. Модернізація педагогічної освіти України в контексті Болонського процесу // Вища освіта України. - 2004.-№ 1. - C. 5-9.

Віаніс-Трофименко К.Б. Професійна компетентність вчителя як необхідна умова сучасного навчального процесу // Педагогічні науки: 36. наук, праць. - Херсон: Вид-во ХДУ, 2005. Вип. 38. - С. 233- 236.

Деркач А. Рабочая книга практического психолога. Технология еффективной профессиональной деятельности (пособие для специалистов, работающих с персоналом). - М.: Красная площадь, 1996. - С. 397.

Кондрашова Л.В. Проблемы высшей школы в аспекте Боолонского процесса // Педагогіка вищої та середньої школи: 36. наук, праць. - Кривий Ріг: КДГІУ, 2004. - Вип. 8. - С . 18-26. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/6119

Павлик O.A. Формування технологічної компетентності майбутнього вчителя-словесника // Професіоналізм педагогоа. Європейський вибір України: Матер, всеукр. науково-практ. конф. - Ялта. - 2005. - С. 244.

Програма підтримки вироблення стратегії реформування освіти. - Бюлетень. - 2001. - №2 (червеньлипень). - С.З.

Шлепов Ю., Мосичева И., Шостак В. Непрерывное образование в России // Высшее образование в России. - 2005. - №2. - С. 36-45.

Published

14-06-2006

How to Cite

Mark, O. (2006). TO THE PROBLEM OF PROFESSIONAL FORMATION COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS IN CONTEXTS OF THE BOLOGNA PROCESS. Educational Dimension, 14, 114–120. https://doi.org/10.31812/educdim.5684

Issue

Section

Articles