ON THE PROBLEM OF THE COMPONENT STRUCTURE OF ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS OF THE FUTURE TEACHERS AND FACTORS THAT DETERMINE IT
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5693Abstract
The structure of ecological consciousness of a teacher-to-be is revealed in the article. The author considers the components of ecological consciousness as well as the factors which determine the formation of those components.
Downloads
References
Гагарин A.B. Воспитание природой. — М.: Московский городской психолого-педагогический институт, 2000. - 192 с.
Лисенко Н.В. Еколого-педагогічна культура вихователя дошкільного закладу. - Івано-Франківськ: Видавництво “Плай” Прикарпатського університету ім. В.Стефаника, 1994. - 243 с.
Мамешина О.С. Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної освіти: Автореф. дис. канд. псих, наук: 19.00.07 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти академії педагогічних наук України. - K., 2004. - 25 с.
Плахотнік О.В. Розвиток геоекологічної освіти в Україні: Автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / Київський ун-т Т.Шевченка. - K., 1998. - 35 с.
Пруцакова О.Л. Формування основ екологічної культури учнів 5-8 класів засобами дидактичної гри: Дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / АПН України; Інститут проблем виховання-K., 2002, 190 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 Yu.O. Saunova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.