ON THE PROBLEM OF THE COMPONENT STRUCTURE OF ECOLOGICAL CONSCIOUSNESS OF THE FUTURE TEACHERS AND FACTORS THAT DETERMINE IT
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5693Abstract
The structure of ecological consciousness of a teacher-to-be is revealed in the article. The author considers the components of ecological consciousness as well as the factors which determine the formation of those components.
Downloads
Metrics
References
Гагарин A.B. Воспитание природой. — М.: Московский городской психолого-педагогический институт, 2000. - 192 с.
Лисенко Н.В. Еколого-педагогічна культура вихователя дошкільного закладу. - Івано-Франківськ: Видавництво “Плай” Прикарпатського університету ім. В.Стефаника, 1994. - 243 с.
Мамешина О.С. Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної освіти: Автореф. дис. канд. псих, наук: 19.00.07 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти академії педагогічних наук України. - K., 2004. - 25 с.
Плахотнік О.В. Розвиток геоекологічної освіти в Україні: Автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04 / Київський ун-т Т.Шевченка. - K., 1998. - 35 с.
Пруцакова О.Л. Формування основ екологічної культури учнів 5-8 класів засобами дидактичної гри: Дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / АПН України; Інститут проблем виховання-K., 2002, 190 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 Yu.O. Saunova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.