DIDACTIC GAME IN THE SYSTEM PERSONALITY-ORIENTED LEARNING

Authors

  • D.V. Shcherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5705

Abstract

The role and importance of the didactic game in the system personality-orientated studying are considered in this article. It has been shown, that successful employment of the games influence on improvement of the quality knowledge, skills and habits of the pupils, stimulate their creative work, initiative, independence and activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 114

References

Выготский Л.С. Игра // Собр. Соч.: В 6-ти т. - М.: Педагогіка, 1984. - Т. 4. - С. 244-263.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - Київ: Либідь, 1997. - 376 с.

Жорник О. Формування пізнавальної активності учнів у процесі спільної ігрової діяльності // Рідна школа. - 2000. - № 1. - С. 27-29 .

Кавтарадзе Д. Имитационные игры в экологическом образовании // Биология в школе. - 1990. - №3.

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті // Освіта. - 24 — 31 жовтня 2001р. - С. 2-4.

. Пидкасистый П.И., Ахметов Н.К., Хайдаров Ж.С. Игра как средство активизации ученого процесса // Советская педагогика. - 1985. - №3. - С. 22-26.

Семенов В.Г. Дидактична гра як форма навчання // Радянська школа. - 1989. - №3. - С. 61-6 6 .

Столяренко Л.Д. Основы психологи. - Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. - 736 с.

Published

14-06-2006

How to Cite

Shcherbyna, D. (2006). DIDACTIC GAME IN THE SYSTEM PERSONALITY-ORIENTED LEARNING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 251–256. https://doi.org/10.31812/educdim.5705

Issue

Section

Articles