DIDACTIC GAME IN THE SYSTEM PERSONALITY-ORIENTED LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5705Abstract
The role and importance of the didactic game in the system personality-orientated studying are considered in this article. It has been shown, that successful employment of the games influence on improvement of the quality knowledge, skills and habits of the pupils, stimulate their creative work, initiative, independence and activity.
Downloads
Metrics
References
Выготский Л.С. Игра // Собр. Соч.: В 6-ти т. - М.: Педагогіка, 1984. - Т. 4. - С. 244-263.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - Київ: Либідь, 1997. - 376 с.
Жорник О. Формування пізнавальної активності учнів у процесі спільної ігрової діяльності // Рідна школа. - 2000. - № 1. - С. 27-29 .
Кавтарадзе Д. Имитационные игры в экологическом образовании // Биология в школе. - 1990. - №3.
Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті // Освіта. - 24 — 31 жовтня 2001р. - С. 2-4.
. Пидкасистый П.И., Ахметов Н.К., Хайдаров Ж.С. Игра как средство активизации ученого процесса // Советская педагогика. - 1985. - №3. - С. 22-26.
Семенов В.Г. Дидактична гра як форма навчання // Радянська школа. - 1989. - №3. - С. 61-6 6 .
Столяренко Л.Д. Основы психологи. - Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. - 736 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 D.V. Shcherbyna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.