HISTORICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT OF FORMATION SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5709Abstract
In the given article the history of the dialogue foundation, ilvvclopment of the dialogue interaction skills are considered. The iiuthor of the article emphasizes the necessity of the formation of the students’ skills to conduct a dialogue, many of which were already determined by mined by the philosophers of antiquity and middle ages.
Downloads
Metrics
References
Буш Г.Я. Диалогика и творчество. - Рига: АВОТС, 1985. - 318 с.
Жданов A.B. Сократ как педагог // Математика в школе. - 2001. - №2 - С.2-8.
История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца XX в.: Учебное пособие для педагогических учебных заведений / Под ред. А.И. Пискунова. - М.: ТЦ Сфера, 2001.-512 с.
Ларошфуко Ф., Паскаль Б., Лабрюйєр Ж. Суждения и афоризмы / Сост. Н. Журмунская. - М.: Политиздат, 1990. - 384 с.
Педагогика: Большая современная энциклопедия / Автор-составитель Е.С.Рапацевич. - Мн.: Современное слово,
- 720 с.
Платон. Сочинения в 3-х т.: Пер. с древнегреч. / Под ред. А.Ф. Лосева, В.Ф. Асмуса. - М.: Мысль, 1970. - Т.2. - 611 с.
Монтень М. Опыты. О славе, совести, добродетели и гневе: Пер. с фр. - М.: ООО “Издательство ACT”; Харьков: Фолио, 2003. - 747 с.
Таранов П.С. 120 философов. Жизнь. Судьба. Учение. Мысли: Универсальный аналитический справочник по истории философии: В 2 т. - Симферополь: Реноме, 2002. - Т.1. - 704 с.
Цицерон М.Г. Избранные сочинения: Пер. с латинского. - М.: Худ. литература, 1975. - 456 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 O.I. Kopitsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.