HISTORICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT OF FORMATION SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION

Authors

  • O.I. Kopitsa

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5709

Abstract

In the given article the history of the dialogue foundation, ilvvclopment of the dialogue interaction skills are considered. The iiuthor of the article emphasizes the necessity of the formation of the students’ skills to conduct a dialogue, many of which were already determined by mined by the philosophers of antiquity and middle ages.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 71

References

Буш Г.Я. Диалогика и творчество. - Рига: АВОТС, 1985. - 318 с.

Жданов A.B. Сократ как педагог // Математика в школе. - 2001. - №2 - С.2-8.

История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца XX в.: Учебное пособие для педагогических учебных заведений / Под ред. А.И. Пискунова. - М.: ТЦ Сфера, 2001.-512 с.

Ларошфуко Ф., Паскаль Б., Лабрюйєр Ж. Суждения и афоризмы / Сост. Н. Журмунская. - М.: Политиздат, 1990. - 384 с.

Педагогика: Большая современная энциклопедия / Автор-составитель Е.С.Рапацевич. - Мн.: Современное слово,

- 720 с.

Платон. Сочинения в 3-х т.: Пер. с древнегреч. / Под ред. А.Ф. Лосева, В.Ф. Асмуса. - М.: Мысль, 1970. - Т.2. - 611 с.

Монтень М. Опыты. О славе, совести, добродетели и гневе: Пер. с фр. - М.: ООО “Издательство ACT”; Харьков: Фолио, 2003. - 747 с.

Таранов П.С. 120 философов. Жизнь. Судьба. Учение. Мысли: Универсальный аналитический справочник по истории философии: В 2 т. - Симферополь: Реноме, 2002. - Т.1. - 704 с.

Цицерон М.Г. Избранные сочинения: Пер. с латинского. - М.: Худ. литература, 1975. - 456 с.

Published

14-06-2006

How to Cite

Kopitsa, O. (2006). HISTORICAL AND PEDAGOGICAL ASPECT OF FORMATION SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 14, 291–298. https://doi.org/10.31812/educdim.5709

Issue

Section

Articles