DIDACTIC CONDITIONS OF COGNITIVE ACTIVATION ACTIVITIES OF A PRESCHOOL CHILD
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5713Abstract
The article deals with the problem of cognitive of a preschool pupil It gives theoretical information about didactic conditions of the activization of the process.
Downloads
Metrics
References
Богуш А. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика. Запоріжжя: Просвіта, 2000. - 246 с.
Брунер Дж. Исследование развития познавательной деятельности. -М.: Педагогика, 1971. -194 с.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. -К.: Либідь, 1997. - 603 с.
Лисина М.И. Развитие познавательной активности детей в ходе общения со взрослыми и сверстниками // Вопросы психологии. -1982. -№1. -С .17-23.
Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників /За ред. А.М. Богуш. -Одеса: Наука, 1998. -149 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. -М.: Педагогика, 1989. - 378 с.
Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. -М.: Знание, 1983. - 202 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 N.I. Bilokonna, M.V. Baditsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.