COMPETENCE APPROACH AS A PRIORITY PEDAGOGICAL PROBLEM

Authors

  • Yu.O. Zenkovych

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5750

Keywords:

competence, valued jurisdictions

Abstract

The article deals with formation problem of the value competence under circuinstances of higher school educational establishments. The analysis of the value competence as a notion has been given,

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 51

References

Зимняя И. Ключевые компетентности. - Высшее образование, 2003, № 5.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики Під заг. ред. О. В. Овчарук. - K.: “К І. C.”, 2004. 112 с.

Краевський В. В., Хуторской A.B. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах// Педагогика. - 2003. ~№ 3. - С. 3-10

Равен Дж. Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перпсктивы / Пер сані. - М., 2001.-142 с.

Сластенин В. А. Формирование личности советской школы в процессе профессиональной подготовки. - М.: Просвещение, 1976. 160 с.

Стратегия модернизации содержания общего образования. Материалы для разработки документов по обновлению общего образования. М., 2001. С. 12-13.

Хоружа Л. Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: Теорія і практика. - K.: Преса України, 2003. - 320 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Zenkovych, Y. (2022). COMPETENCE APPROACH AS A PRIORITY PEDAGOGICAL PROBLEM. Educational Dimension, 13, 92–97. https://doi.org/10.31812/educdim.5750