ABOUT PREPARATION AND QUALIFYING DESCRIPTION OF TEACHERS OF DRAWING IN UKRAINE OF THE XIX CENTURY

Authors

  • I. Krasyuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5753

Keywords:

Ministerial acts, system o f folk education, drawing

Abstract

In the article the requirements are examined to the teachers of drawing in folk formation of Ukraine in XIX and beginning of XX century. On the basis of analysis of normative documents is traced evolution maintenances of the proper personnel training for different links of school formation of that time.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 93 / PDF downloads: 49

References

Временные правила Харьковской школы рисования и живописи. Харьков. 1899.

Императорская академия художеств. Уставы, Положения и Правила. СПб., 1907.

История педагогики. Часть 2. С XVII в. до середины XX в: Уч. пособие для пед. ун-тов / Под ред. академика РАО Л. Н. Пискунова - М.: ТЦ “Сфера”. 1997.

Киевские Вечерние Высшие женские Курсы, учрежденные А. В. Женулиной. (существуют с 1905г). Киев, б. д.

Киевские Высшие Женские курсы. Учебные планы историко-филологического факультета. - Киев, 1907.

Лаурсон А. М. Справочная книга для учебных заведений и учреждений ведомства Мин. Пар. просвещения. Изд. 2-е,- Петроград, 1916.

Министерство Народного просвещения. І. Женские профессиональные школы и курсы. Законоположения, касающиеся женского проф. образования. - СП;- 1909.

Отчет о состоянии Миргородской художественно-промышленной школы нм И. В. Гоголя за 1900 год. Полтава, 1901.

Положение об учителях рисования и черчения в гимназиях и уездных училищах. СПб., 1832.

Программы, правила и права всех Киевских учебных заведений. Сост. М М. Захарченко. - Киев, 1884.

Цвігун О. Розвиток мистецької освіти у навчальних закладах України // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Мистецтво і освіта. Вип. 3. Львів, 1998. - С . 89-99.

Published

26-05-2022

How to Cite

Krasyuk, I. (2022). ABOUT PREPARATION AND QUALIFYING DESCRIPTION OF TEACHERS OF DRAWING IN UKRAINE OF THE XIX CENTURY. Educational Dimension, 13, 114–124. https://doi.org/10.31812/educdim.5753