SOME ASPECTS OF THE CONDUCT CREDIT-MODULAR LEARNING SYSTEMS

Authors

  • H.M. Martyanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5756

Keywords:

credit-modular training, method o f testing, vocational training of the teacher of music, mechanisms of integration, didactic conditions of training, estimating results

Abstract

In article the didactics opportunities of introduction of elements of credit modular training in vocational training the teacher of music are considered; mechanisms of integration the general-didactic and individual-methodical are isolated. Didactics opportunities of a method of testing are analyzed during an estimation of results of performance of educational tasks.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 121 / PDF downloads: 72

References

Аванесов В. С. Научные основы тестового контроля знаний. М.: Исследовательский центр, 1994. - 135 с.

Вітвицька С. Основи педагогіки вищої школи. К.: Центр навчальної літератури, 2003. - 314 с.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. К.: Либідь, 1997. 376 с.

Рейзенківд Т. Й. Модульне навчання у формуванні культури мислення вчителя

мистецьких дисциплін // Педагогіка вищої та середньої школи: 36. наук, праць

№10. - Спеціальний випуск: Художньо-педагогічна освіта XXI ст.: теорія. методи, технології / Ред. кол.: Буряк В. К (гол. ред.) та інш. Кривий Ріт : КДПУ, 2005.- С 201-218.

Рейзенкінд Т. Й., Чумак А. С. Педагогічні умови впровадження комп’ютерних

технологій у професійну підготовку майбутнього вчителя // Рідна школа. - № 6.

- С. 37-40

Стефаненко П. В. Дистанційне навчання у вищій школі. Монографія. - Донецьк:

ДонНТУ, 2002. - 400 с.

Published

26-05-2022

How to Cite

Martyanova, H. (2022). SOME ASPECTS OF THE CONDUCT CREDIT-MODULAR LEARNING SYSTEMS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 13, 136–148. https://doi.org/10.31812/educdim.5756