FORMATION STRATEGY COGNITIVE MEANINGS AS A FACTOR PROFESSIONAL TRAINING TEACHERS OF ART DISCIPLINES

Authors

  • T.Y. Reyzenkind

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5765

Keywords:

teacher of art, cognitive senses, strategic principles of training, cognitive circuits, resinification.

Abstract

In article processes of an intensification of vocational training of the teacher of art in a context of modem strategy of training are considered It is accented oft expediency of comprehension of value of strategy of fomiation cognitive senses a universal principle of cognitive activity; the principles classified to an operational attribute are allocated; groups of these principles are considered in quality constrm strategy cognitive development of the person.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 54

References

Бершадский М. Мониторинг когнитивного развития // Школьные технологии “Народное образование”. - 2004. - № 3. - С. 28-32.

Бершадский М. Когнитивные смыслы образования // Школьные технологии 2004. -№ 5. -С . 13-17.

Бобахо В., Левкова С. Культурология: Программа базового курса, хрестоматии словарь терминов. - М.: Фаир-Пресс, 2000. - С. 158, 358-359.

Большой толковый психологический словарь. Т.2. М.: ООО “Издательство АСН Вече, 2001. - С . 336.

Брунер Дж. Психология познания. М.: Прогресс, 1977. - С. 25.

Булатова Л. Розвиток пізнавальної діяльності на уроках музики // Мистецтио та освіта. -2004. - С. 9-12.

Гармаш Л. Як філософують стилем // Філософська думка. - 2004. - № 6, - С. 31-34.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. - Київ.: Либідь, 1997. - С. 164

Гринчук І. Інноваційний підхід до організації слухання музики// Мистецтво та освіта. - 2004 .- № 4. - С . 13-16.

Єрмоленко. А. Принцип універсалізації Канта// Філософська думка. - 2004. - № 5. -С . 66-68.

Кант И. Критика практического разума. - СПБ., 1995. - C. 147.

Кларин М. Модели формирования познавательных ориентиров// Школьные психологии: “Народное образование”. - 2004. № 3. - С. 3-18.

Лещенко М. Педагогіка про мистецтво засвоєння інформації.// Мистецтво та освіта. - 2004. - С. 2-8.

Методичні рекомендації викладачам щодо розробки та впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу (КМСОНП) / Розробка завідуючого лабораторії педагогічних технологій І.І. Кожевникової. - Макіївка: МКГІ, 2004. - 37 с.

Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу // Мистецтво та освіта. - 2005. № 2. - С. 4-8.

Найссер У. Познание и реальность. Смысл и принципы когнитивной психологиии. Благовещенск: БГК им. И. А. Бодуэна де Куртенэ, 1998. - С. 20.

Перусинский В. Акмеологические основы построения автоматизированных і не і ем интенсивного обучения // Школьные технологии. - М.: Народное образование. 2004. № 3. С. 118-137.

Паже Ж. Речь и мышление ребенка. - СПБ: Союз, 1997. - 250 с.

Попов М. І. Кант на тернисті шляхи аксіології // Філософська думка. - 2004. - № 5. - С. 14-22.

Попович М. Романтизм як стиль та ідеологія // Філософська думка. - 2004. - № 6. - C. 3-30.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Мистецтво (5-7 класи). Укл.: Масол ЯЛ Мистецтво та освіта. -2005. - № 1. - С. 14-16.

Психология. Учебник для гуманитарных вузов / Под общей редакцией И Дружинина. СПБ.: Питер, 2002. С. 283.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека / Пер. с англ. Шениной; общ. ред. И. Есенина. - М.: Прогресс, 1994, - 479 с.

Роменець В. Психологія творчості: Навч. посібник. 2-е вид., доп. - К.: Либідь, 2001. - 288 с.

Селевко Г. Современные образовательные технологии: Учебное пособие. - М.: Народное образование, 1998. - 256 с.

Скиннер Б. Размышление о бихевиоризме и обществе.: М., 1978.

Солсо Р. Когнитивная психология. М.: Тривола, 1966. С. 28.

Степанов С. Популярная психологическая энциклопедия. М.: Изд ЭКСМО. 2005, - 672 с.

Стефаненко П. Дистанційне навчання у вищій школі: Монографія. - Донецьк: ДонНТУ. - 2002. - 400 с.

Табачковський В. “Філософувати посеред Канта”: Досвід вітчизняних лосятників. - 2004. - № 5. - С. 45.

Хьелл Л., Зиглер Д. Теория личности. - СГІБ. : Питер, 2001. - C. 591-592, 594.

Чуприна І. Філософські засади мистецтва постмодерну // Мистецтво та освіта. - 2004. № 3. -С . 6-9.

Щедровицкий Г. и др. 1 Педагогика и логика. М.: Касталь, 1992. - С. 25.

Published

26-05-2022

How to Cite

Reyzenkind, T. (2022). FORMATION STRATEGY COGNITIVE MEANINGS AS A FACTOR PROFESSIONAL TRAINING TEACHERS OF ART DISCIPLINES. Educational Dimension, 13, 193–209. https://doi.org/10.31812/educdim.5765

Most read articles by the same author(s)