USE OF GRAPHIC OBJECTS AT THE STUDY OFFOREIGN LANGUAGE

Authors

  • I.S. Zorenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5793

Keywords:

1

Abstract

The article investigates the problems of geographical objects and their usage while learning a foreign language. The author exemplifies the ways of using in class such geographical aids as maps, schemes, drawings, pictures, cartoon films. In particular the article proves the positive influence of graphical means of presentation on the development of students’ creative abilities while learning a foreign language.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 122 / PDF downloads: 76

References

Бацевіч Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. К.: Видавничий центр “Академія”, 2004. - 344 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. К.: Академвидав, 2004. - 352 с.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид 2-у випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002. - 328 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Zorenko, I. (2022). USE OF GRAPHIC OBJECTS AT THE STUDY OFFOREIGN LANGUAGE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 10, 127–133. https://doi.org/10.31812/educdim.5793

Most read articles by the same author(s)