MODERN DIMENSION OF TASKS OF THE SCIENTIFIC ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF TRAINING OF TEACHERS OF FINE ARTS IN THE SYSTEM OF ARTISTIC AND ARTISTIC
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5802Abstract
The urgent problems of scientific organization of educational process of préparation of the teachers of fine arts in system of art-pedagogical éducation on Ukraine are considered and the experience of job in this direction of art graphic faculty о/ the South-Ukrainian pedagogical university.
Downloads
Metrics
References
Балюбаш Я. Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти. - К.: ВВП “КОМПАС”, 1997.
Богданова І. М. Модульний підхід до професійно-педагогічної діяльності вчителя. -О деса: Маяк, 1998.
Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. - М.: Высшая школа, 1991.
Державна програма “Вчитель” // Освіта України, 2 квітня 2002 р.
Дмитриева М. С., Штейнберг А. А. Научная организация учебного процесса в высшей школе. 4.4. Управление и самоуправление деятельностью. - Кишинев, 1978.
Резніченко М.І. викладання мистецьких дисциплін / За загальною ред. О. П. Рудницької. - К., 1998.
Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах 3-4 рівнів і Акредитації // Інф. зб. Міносвіти і науки України. - № 1 1 .- 2003. — С. 13-17.
Резніченко М. І. Сучасний вимір організації навчального процесу на художньо-графічному факультеті в системі вищої педагогічної освіти // Науковий вісник ПДІІУ ім. К. Д. Ушинського. - Вип. № 10. - 2002. - С. 137-141.
Чошанов М. А. Гибкая технология проблемно-модульного обучения: Метод Пособие. - М.: Высшая школа, 1996.
Юцявичене П. А. Теория и практика модульного обучения. - Каунас: Швиеса, 1989.
Сластенин В. А. Современные подходы к подготовке учителя // Научно-методический журнал “Педагогическое образование и наука”. - № 1. - 2000. - С. 44-51.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 M.I. Reznichenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.