DOMESTIC ARTISTICALLY-PEDAGOGICAL EDUCATION IN A BOLONSKIY USER STRUCTURE: PROBLEMS AND TASKS

Authors

  • I.M. Udris

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5814

Abstract

The prospects of professional preparation of teachers of fine art are examined in the article. On the basis of review of leading progress trends of modern higher education the ways of improvement of educational process are traced and the necessity of bringing of changes for the normative and methodical providing of speciality is grounded.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 120 / PDF downloads: 107

References

Дубовик О. Культурологічне забезпечення універисетської овіти в США // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Художня освіта: 36. наук, праць. - Львів: Світ, 2000. Вип. 5. - С. 40-48.

Іванова Т. Культурологічні проблеми становлення і розвитку вищої педагогічної освіти // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Мистецтво і освіта: 36. наук, праць. - Львів: Світ, 1998, Вип. 3. - С. 30-35.

Мороз Н. Формирование личности-эстетический и нравственный идеал // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Мистецтво і освіта: 36. наук, праць. Львів: Світ, 1998. - Вип. 3. - С. 25-29. DOI: https://doi.org/10.1136/dtb.1998.36425

Рудницька. Теоретичні засади сучасної мистецької освіти // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Художня освіта: 36. наук, праць. Львів: Світ, 2000.-Вип. 5 . - С. 3-12.

Туманов И. Подготовка художника-педагога и современная художественная культура // Искусство и образование. - No 3 (25) 03. - С. 33-37.

Чебикін А. Художня освіта в Україні XXI століття (культуротворчий аспект) // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Художня освіта: 36. наук, праць. - Львів: Світ, 2000. - Вип. 5. - С. 30-39.

Halacinska Kinga. Kupiona tozsamosc // Reklama plus. - Poznan, 1999. - No 1. - C. 53-56.

Published

27-05-2022

How to Cite

Udris, I. (2022). DOMESTIC ARTISTICALLY-PEDAGOGICAL EDUCATION IN A BOLONSKIY USER STRUCTURE: PROBLEMS AND TASKS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 10, 278–285. https://doi.org/10.31812/educdim.5814