STRUCTURAL-SEMIOTIC APPROACH TO DEFINITION OF THE SYSTEM ARTISTIC AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE

Authors

  • O.Ch. Chyrva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5836

Abstract

The article deals with the problem of using structure-semiotic approach to the determining of system o f art-pedagogical knowledge and perspective of its further research.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 75

References

Даниэль С. Искусство видеть: О творческих способностях восприятия, о языке линий и красок и о воспитании

зрителя.- СПб.: Амфора. ТИД Амфора, 2006. - 206 с.

Зязюн І.Я. Мистецтво як засіб творення особистості. // Культурологія: українська та зарубіжна культура: Навч. пос.

- К.: Знання, 2004. -567 с.- С.63-74. DOI: https://doi.org/10.1080/00377310409517736

Превентивна педагогіка: Навчальний посібник /Кондрашова Л.В. - Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - 304 с.

Савченко О .Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів - К.: Абрис, 1997. - 416с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Chyrva, O. (2022). STRUCTURAL-SEMIOTIC APPROACH TO DEFINITION OF THE SYSTEM ARTISTIC AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 53–59. https://doi.org/10.31812/educdim.5836

Issue

Section

Articles