DIAGNOSIS OF STRUCTURE FORMATION KNOWLEDGE OF A FUTURE TEACHER

Authors

  • O.A. Osavolyuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5850

Abstract

The questions related to forming and diagnostics of "normative" structure o f knowledges are examined in the article. Under "normative" knowledges knowledges, which respond to nufuest, which are subject to the obligatory mastering and subsequent control from the side of educational establishments state educational standard, are understood. On the basis of the conducted researches of grounded, that the test control is the most objective form of diagnostics of the formed structure of knowledges.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 90 / PDF downloads: 67

References

Аванесов B .C . Композиция тестовых заданий / В. C. Аванесов. М., 2002.

Гинецинский В.И. Знание как категория педагогики: Опьт педагогической когнитологии / В.И.Гинецинский. Л., 1989.

Снигирева Т.А. Диагностика “нормативной” структуры знаний // Интеграция образования. - 2005. - №4. - С.55-58.

Спирин Л.Ф. Профессиограмма общепедагогическая. - М.: Российское педагогическое агенство, 1997. - С. 19-20.

Субетто А.И. Введение в нормологию и стандартологию образования / А. И. Субетто. СПб.; М., 2001.

Тюнников Ю.С., Мазниченко М.А. Нормативное и ненормативное педагогическое знание в подготовке учителя // Школьные технологии. - 2005. - №1. - С.133-137.

Шихова О. Ф. О сертификации качества педагогически тестовых материалов / О. Ф. Шихова // Образование и наука: вестн. теорет. и приклад, исслед. Екатеринбург, - 2001. -№4. - С. 50—55.

Published

27-05-2022

How to Cite

Osavolyuk, O. (2022). DIAGNOSIS OF STRUCTURE FORMATION KNOWLEDGE OF A FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 147–152. https://doi.org/10.31812/educdim.5850

Issue

Section

Articles