PREPARATION OF A YOUNG TEACHER TO INNOVATIVE ACTIVITY BY MEANS COLLECTIVE CREATIVE AFFAIRS

Authors

  • I.A. Voloshchuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5857

Abstract

In the article the author exposes conditions of the teacher beginner preparation for innovative activity through the organization of collective creative works in the action comities and problem laboratories.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 66 / PDF downloads: 68

References

Виговська О.І. Функціональна модель творчого потенціалу вчителя. Наслідки семантичних уявлень. Ж. Директор

школи, ліцею, гімназії., № 5-6, 2005р. - С. 135-143.

Даніленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. Монографія. - 2 -е вид. - К. Лотос., 2002. - 140 с.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. - K., Академ.видав., 2004. - 352 с.

Зязюн I.A. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія. / За ред. І.А.Зязюна.- K., Віпол. 2000. - С.11-57.

Загвязиский В.И., Гильманов С.А. Творчество в управлении школой.- М.- 1992.- 232 с.

Каменський Я. А. Избранное собрание педагогических произведений. - Т.2.- М: Педагогіка, 1982.- 576 с.

Моляко В.О. Концепція виховання творчої особистості / Радянська школа. - 1991, - № 5. - С. 47-51.

Поташник М.М. Инновационные школы России: становление и развитие. - М.- 1997. - 144 с.

Паламарчук В.Ф. Інноваційні процеси в педагогіці. / Педагогічні інновації в сучасній школі // За ред. І.Г. Єрмакова. - K., Освіта. 1994. - с. 5.

Published

27-05-2022

How to Cite

Voloshchuk, I. (2022). PREPARATION OF A YOUNG TEACHER TO INNOVATIVE ACTIVITY BY MEANS COLLECTIVE CREATIVE AFFAIRS. Educational Dimension, 15, 217–225. https://doi.org/10.31812/educdim.5857

Issue

Section

Articles