IMPLEMENTATION OF ITS TECHNOLOGIES IN THE PRACTICE OF THE MODERN SCHOOL AS A MEANS INCREASING COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS

Authors

  • O.V. Kovshar

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5863

Abstract

In article problems of use game technologies at lessons of the school and tasks which raise cognitive interest of schoolboy.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 83 / PDF downloads: 51

References

Жорник О. Формування пізнавальної активності учнів у процесі спільної ігрової діяльності // Рідна школа. - 2000. - №1. - С. 27-29.

Крутій В. А. Активізація навчальної діяльності школярів у процесі використання дидактичних ігор//Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня к.п.н. - Київ. - 2002.- 21 с.

Качество знаний учащихся и пути его соверш енствования/П од ред. М.Н. Скаткина, В.В. Краевского. - М.: Педагогика, 1978. - 205 с.

Кондрашова Л.В., Виевская М.Г., Савченко Л.О. Имитеционно-игровое обучение в высшей школе: учебное пособие, - Кривой Рог: КГПУ, 2001. -194 с.

Нові технології у професійній школі // Рідна школа. - 1996.- №10. - С. 75-77.

Педагогічні технологи/ О.С. Падалка, А.М. Нісімчук, І.О. Смолюк.

Шамова Т.И. Активизация учения школьников. - М.: Педагогика, 1982. -209 с.

Шаманская Н.В. Навчання в процесі гри // Початкова щкола.-1988. №10. - С. 43-45.

Published

27-05-2022

How to Cite

Kovshar, O. (2022). IMPLEMENTATION OF ITS TECHNOLOGIES IN THE PRACTICE OF THE MODERN SCHOOL AS A MEANS INCREASING COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS. Educational Dimension, 15, 258–264. https://doi.org/10.31812/educdim.5863

Issue

Section

Articles