SYSTEM OF CREATIVE TASKS AS ONE OF THE MEANS FORMATION OF READYNESS OF STUDENTS OF MUSIC SCHOOLS TO CREATIVE ACTIVITY

Authors

  • A.M. Korol

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5884

Abstract

The system of the creative tasks using of traditional and untraditional methods of teaching (method of improvisation, method of association, and others) at the fourth stage of formation of the pupils' readiness to Creative activity is considered in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 68 / PDF downloads: 64

References

Абдулин Э.Б., Николпева Е.В. Музыкально-педагогические технологии учителя музыки: Учебное пособие. - М.: Прометей, 2005. - 232 с.

Апраксина O.A. Методика музыкального воспитания в школе: Учеб. Пособие для студентов пед. институтов по специальности “Музика и пение”. - М.: Просвещение, 1983. - 224 с.

Баренбойм J1. Путь к музыцированию. Исследование. - 2-е изд., доп. - Л.: Советский композитор, 1979. - 361 с.

Масол Л. Виховний потенціал мистецтва - джерело освітніх інновацій // Мистецтво та освіта. - 2001. - №1. — С. 2-5.

Ражников В.Г. Словарь признаков характера звучания // Ражников В.Г. Диалоги о музыкальной педагогике. - М.: Прометей, 2004. - 218 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Korol, A. (2022). SYSTEM OF CREATIVE TASKS AS ONE OF THE MEANS FORMATION OF READYNESS OF STUDENTS OF MUSIC SCHOOLS TO CREATIVE ACTIVITY. Educational Dimension, 15, 390–398. https://doi.org/10.31812/educdim.5884

Issue

Section

Articles