SYSTEM OF CREATIVE TASKS AS ONE OF THE MEANS FORMATION OF READYNESS OF STUDENTS OF MUSIC SCHOOLS TO CREATIVE ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5884Abstract
The system of the creative tasks using of traditional and untraditional methods of teaching (method of improvisation, method of association, and others) at the fourth stage of formation of the pupils' readiness to Creative activity is considered in the article.
Downloads
Metrics
References
Абдулин Э.Б., Николпева Е.В. Музыкально-педагогические технологии учителя музыки: Учебное пособие. - М.: Прометей, 2005. - 232 с.
Апраксина O.A. Методика музыкального воспитания в школе: Учеб. Пособие для студентов пед. институтов по специальности “Музика и пение”. - М.: Просвещение, 1983. - 224 с.
Баренбойм J1. Путь к музыцированию. Исследование. - 2-е изд., доп. - Л.: Советский композитор, 1979. - 361 с.
Масол Л. Виховний потенціал мистецтва - джерело освітніх інновацій // Мистецтво та освіта. - 2001. - №1. — С. 2-5.
Ражников В.Г. Словарь признаков характера звучания // Ражников В.Г. Диалоги о музыкальной педагогике. - М.: Прометей, 2004. - 218 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 A.M. Korol
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.