STRUCTURING PEDAGOGICAL CONTENT PRACTICES OF STUDENTS BY SPECIALTY "PRESCHOOL EDUCATION"

Authors

  • R.V. Kondratenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5888

Abstract

The article deals with the structure of the content of the pedagogical the practice o f the student’s — of future tutors I-II courses pedagogical university, direct on the formation of the readiness for the upbringing of responsibility in the preschool children’s.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 80

References

Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: Наук.метод. посіб. / Під. ред. О.Л.Кононко.- К.: Ред. журн. “Дошкільне виховання”, 2003. - 243 с.

Майборода В.К., Поплужний B.JI. Формування психолого-педагогічної готовності студентів до педагогічної практики

// Вища і середня педагогічна освіта: Респуб. наук.-метод. зб. - Вип. 11.- К.: Вища школа, 1980. - С. 35-37.

Педагогіка вищої школи: Навч.посіб. / Під ред.З.Н. Курлянд. - К.: Знання, 2005.- 399 с.

Педагогическая практика: Учеб.пос. для студентов пед. ин-тов / Под ред. В.К. Розова. - М., Просвещение, 1981.- 160с.

Положення про педагогічну практику за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра

за напрямом підготовки 0101 «Педагогічна освіта».- Кривий Ріг: КДПУ, 2006.- 16 с.

Философский словарь. Под ред. М.М. Розенталя. М.: Политиздат, 1975. - 496 с.

Яковець Н. Неперервність - провідний принцип організації педагогічної практики студентів// Рідна школа. - 2000. - № 8.- С.60-61.

Published

27-05-2022

How to Cite

Kondratenko, R. (2022). STRUCTURING PEDAGOGICAL CONTENT PRACTICES OF STUDENTS BY SPECIALTY "PRESCHOOL EDUCATION". Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 415–421. https://doi.org/10.31812/educdim.5888

Issue

Section

Articles