TO THE PROBLEM OF COGNITIVE ACTIVITY PRESCHOOL CHILDREN

Authors

  • N.I. Bilokonna
  • M.V. Baditsa

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5890

Abstract

In the article the problem of the development of preschoolage children's cognitive activity is discussed. It suggests ways of development of their speech activity, which is variety of cognitive activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 122 / PDF downloads: 70

References

Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика — Запоріжжя: Просвіта, 2000. - 226 с.

Виготський Л.С. Речь и мышление. - М., 1934. - 347 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К: Либідь. - 1997. - 647 с.

Зимняя И.А. Психология слушания и говорения. - Автореф. докт. дис., М., 1973. - 68 с.

Науменко Т.И. Активизация речи детей ранего возраста в дошкольных учреждениях. - Автореф. канд. дис. - К., 1991. - 36 с.

Рубинштейн С.Л. Речь. Основы общей психологии. - М.: Педагогика, 1989. -Т.1. - 583 с.

Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся. - М.: Знание, 1983. - 217 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Bilokonna, N., & Baditsa, M. (2022). TO THE PROBLEM OF COGNITIVE ACTIVITY PRESCHOOL CHILDREN. Educational Dimension, 15, 426–432. https://doi.org/10.31812/educdim.5890

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>