PHILOSOPHICAL PEDAGOGICAL PARADIGM DICTIONARY WORK AS A MEANS OF ACTIVATION COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS IN LITERATURE LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5892Keywords:
1Abstract
The article highlights the problem of improviry the teaching process in terms of mistering knowledge of literature, in paticular studying artistic trends and separate texts. The author investistigates theoretical and methodical basis of teaching literature from the point o f view of cognitive activity by means of learning the vocabulary.
Downloads
Metrics
References
Бацевич С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. - К.: Видавничий центр “Академія”, 2004. - 344 с.
Бичко А., Бичко І. Феномен української інтелігенції. Спроба екзистенціального дослідження. - Дрогобич, 1997. - 118 с.
Квіт С. Основи герменевтики // Кур’єр Кривбасу. - 1998. - № 101. - С. 139-153.
Почепцов Г. Теория коммуникации. - М.: “Рефл-бук”, К.: “Ваклер”, 2003. - 656 с.
Хуторской А. Современная дидактика: Учебник для вузов. - СПб.: Питер, 2002. - 544 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 I. Buhayova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.