PHILOSOPHICAL PEDAGOGICAL PARADIGM DICTIONARY WORK AS A MEANS OF ACTIVATION COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS IN LITERATURE LESSONS

Authors

  • I. Buhayova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5892

Keywords:

1

Abstract

The article highlights the problem of improviry the teaching process in terms of mistering knowledge of literature, in paticular studying artistic trends and separate texts. The author investistigates theoretical and methodical basis of teaching literature from the point o f view of cognitive activity by means of learning the vocabulary.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 79 / PDF downloads: 55

References

Бацевич С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник. - К.: Видавничий центр “Академія”, 2004. - 344 с.

Бичко А., Бичко І. Феномен української інтелігенції. Спроба екзистенціального дослідження. - Дрогобич, 1997. - 118 с.

Квіт С. Основи герменевтики // Кур’єр Кривбасу. - 1998. - № 101. - С. 139-153.

Почепцов Г. Теория коммуникации. - М.: “Рефл-бук”, К.: “Ваклер”, 2003. - 656 с.

Хуторской А. Современная дидактика: Учебник для вузов. - СПб.: Питер, 2002. - 544 с.

Downloads

Published

27-05-2022

How to Cite

Buhayova, I. (2022). PHILOSOPHICAL PEDAGOGICAL PARADIGM DICTIONARY WORK AS A MEANS OF ACTIVATION COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS IN LITERATURE LESSONS. Educational Dimension, 15, 440–451. https://doi.org/10.31812/educdim.5892

Issue

Section

Articles