ON THE ISSUE OF ESTABLISHING HEALTH MONITORING OF FUTURE SPECIALISTS TAKING INTO ACCOUNT CONDITIONS DIDACTIC ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5896Abstract
The article deals with the problems of psychological and medical-pedagogical guidance of teaching process at Technical Universities. It has been determined that the increase in duration and tenseness educational and informational load results in certain damage to the students protective system.
Downloads
Metrics
References
Національна доктрина розвитку освіти України в XXI столітті. K.: “Шкільний світ”, 2001- 24 с.
Ионов В.А., Максимов С.А., Слободянюк A.A. О некоторых психолого-педагогических и медико-физиологических
факторах адаптации студентов к условиям обучения (опыт высшей школы). Специалист, 2004, № 11, с. 33-36
Апанасенко Г.Л. Эволюция биоэнергетики и здоровье человека. СПб.: МГП «Петрополис», 1992. - 123 с.
Ионов В.А., Корепанов А.Л., Слободянюк A.A. Медикопсихологическая служба ВУЗа. Вісник НТУУ „Київський політехнічний інститут”. Філософія. Психологія. Педагогіка: 36. наук.праць. - Київ: ІВЦ „Політехніка”, 2002. - № 3. - с. 157-160
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 A.A. Slobodyanyuk, V.O. Ionov, R.B. Lysenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.