INTERPRETATIONS G. GOULD AND V. DEVETCI OF A CONCERT NO. 24 C-MOLL W. MOZART AS AN EMBODIMENT STYLE ALTERNATIVES O F THE AUTHOR'S TEXT

Authors

  • D.V. Androsova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5905

Keywords:

interpretation, author's text, style alternative

Abstract

Clause is devoted to a substantiation of internal logic talented and deeply of various versions of performance Gould and Devetci, proceeding from given of stylistics Mozart of epoch of connection of bases Viennese classicism with updated aspiration to a barocco heritage I.S. Bach and it o f the sons, is especial as I.C. Bach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 77

References

Аберт Г. В. А. Моцарт. Ч. І, кн. 1-2. Ч. П, кн. 1-2. - М.: Музыка, 1983.

Adler G. Der Stil in der Musik. - Lpz.: Breitkopf und Härtel, 1911. - 46 S.

Гиленсон Б. Блейк У. // Краткая литературная энциклопедия в 9-ти томах. Т.1 - М., 1962. - С. 639.

Götz F. Die Zauberflöte in der Inszenierung Walter Felsensteins an der komischen Oper Berlin 1954. - Berlin: Henschelveiiag, 1958. - 202 S.

Гудман Ф. Магические символы. - M, 1995. - 289 с.

Кассу Ж. Энциклопедия символизма. - М.: Республика, 1999. - 412 с.

Корыхалова Н. Интерпретация музыки. - Л.: Музыка, 1979. - 208 с.

Levey M A festészet rövid tôrténete. - Budapest: Corvin. - 972 p.

Маркова E. Основы теории исполнительства. - Одесса: Астропр., 2002.-128 с.

Медушевский В. Онтологические основы интерпретации музыки // Интерпретация музыкального произведения в контексте культуры: Сб. ст. - Вып. 129. - М., 1984. - С. 5 -11 .

Németh L. А XIX. szâzad müvészete. A historizmustöl a szecessziöigö. - Budapest, 1974. 242 p.

Некрасов Ю., Маркова Е. О психологических основах исполнительской интерпретации в процессе обучения в музыкальном вузе. // Программированное обучение. Вып. 15. - Киев: Вища школа, 1978. - С. 127 -136.

Скребков С. Художественные принципы музыкальных стилей.- М.: Музыка, 1973 - 447 с.

Смирнова Л., Маркова Е. Культурология исполнительской интерпретации // Культурологічні проблеми музичної україністики: 36. статей. Вип. 2. Ч. 2 - Одеса, 1998. - С. 86 - 89.

Published

10-05-2007

How to Cite

Androsova, D. (2007). INTERPRETATIONS G. GOULD AND V. DEVETCI OF A CONCERT NO. 24 C-MOLL W. MOZART AS AN EMBODIMENT STYLE ALTERNATIVES O F THE AUTHOR’S TEXT. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(1), 3–15. https://doi.org/10.31812/educdim.5905