THE TECHNOLOGIES OF THE REALIZATION OF THE PRINCIPLES OF HISTORISM IN THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE TEACHER OF MUSIC

Authors

  • S.S. Horbenko
  • L.M. Filatova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5917

Keywords:

historism, axiological analysis, comparativistics, individualization, independence, self-upbringing, humanist orientations

Abstract

In the article says about the technologies of introducing the historical material into musical-educational process of the students of the comprehensive educational institutions on the basic of the personality oriented approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 78

References

Боїуславський М. Структура сучасного історико-педагогічного знання // Шлях освіти.-1999.-№ 1.

Бондаренко С. Учите детей сравнивать.- М.: Знание, 1981.

Денисенко В. Аксіологічні ідеї у класичній педагогіці // ХДПУ. 36. наук, праць. Педагогічні науки. - Вип.25. - Херсон, 2001.

Коменський Я. Мир чувственных вещей в картинках.- М., 1941.

Кузьмінська Л. Ціннісна значущість музики в моральній соціалізації особистості //Рідна школа.- 2003.-№ 12.

Науменко Т. Витоки українського фольклору та народних традицій // Постметодика.-1994.-№ 3 (7).

Потапова Н. Форми навчальної діяльності учнів в історико-педагогічному контексті // Педагогіка і психологія. -2001. - № 3. - С. 22-25.

Ткач М. Аксіологічний аналіз у становленні художнього світовідношення музиканта-педагога // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 36. наук, праць. - К.: НПУ, 2002. - Вип. 7.

Ушинский К. Сочинения. - Т. 11. - М.-Л.: Учпедгиз, 1952. - 436 с. DOI: https://doi.org/10.1016/0042-207X(52)90188-7

Щербакова А. Постижение музыкальных ценностей как путь к вечным ценностям бытия // Педагогическое образование и наука. - 2002. - № 1. С. 8-11.

Published

10-05-2007

How to Cite

Horbenko, S., & Filatova, L. (2007). THE TECHNOLOGIES OF THE REALIZATION OF THE PRINCIPLES OF HISTORISM IN THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE TEACHER OF MUSIC. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(1), 116–124. https://doi.org/10.31812/educdim.5917