THE TECHNOLOGIES OF THE REALIZATION OF THE PRINCIPLES OF HISTORISM IN THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE TEACHER OF MUSIC

Authors

  • S.S. Horbenko
  • L.M. Filatova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5917

Keywords:

historism, axiological analysis, comparativistics, individualization, independence, self-upbringing, humanist orientations

Abstract

In the article says about the technologies of introducing the historical material into musical-educational process of the students of the comprehensive educational institutions on the basic of the personality oriented approach.

Downloads

Metrics

PDF views
84
Abstract views: 112 / PDF downloads: 84

References

Боїуславський М. Структура сучасного історико-педагогічного знання // Шлях освіти.-1999.-№ 1.

Бондаренко С. Учите детей сравнивать.- М.: Знание, 1981.

Денисенко В. Аксіологічні ідеї у класичній педагогіці // ХДПУ. 36. наук, праць. Педагогічні науки. - Вип.25. - Херсон, 2001.

Коменський Я. Мир чувственных вещей в картинках.- М., 1941.

Кузьмінська Л. Ціннісна значущість музики в моральній соціалізації особистості //Рідна школа.- 2003.-№ 12.

Науменко Т. Витоки українського фольклору та народних традицій // Постметодика.-1994.-№ 3 (7).

Потапова Н. Форми навчальної діяльності учнів в історико-педагогічному контексті // Педагогіка і психологія. -2001. - № 3. - С. 22-25.

Ткач М. Аксіологічний аналіз у становленні художнього світовідношення музиканта-педагога // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 36. наук, праць. - К.: НПУ, 2002. - Вип. 7.

Ушинский К. Сочинения. - Т. 11. - М.-Л.: Учпедгиз, 1952. - 436 с.

Щербакова А. Постижение музыкальных ценностей как путь к вечным ценностям бытия // Педагогическое образование и наука. - 2002. - № 1. С. 8-11.

Published

10-05-2007

How to Cite

Horbenko, S., & Filatova, L. (2007). THE TECHNOLOGIES OF THE REALIZATION OF THE PRINCIPLES OF HISTORISM IN THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE TEACHER OF MUSIC. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(1), 116–124. https://doi.org/10.31812/educdim.5917