THE CONCEPT NATIONAL IN MUSIC I. LASHENKO IN CONDITIONS OF DEVELOPMENT MODERN PERFORMANCE MUSICOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5937Keywords:
musical sociology, national in music, performance musicology, compositionAbstract
Clause is devoted to a question of musical sociology as she was generated in works I. Lashenko, which central moment actually has become a problematics of performance musicology, contents, deducing on riches, of performance vision of products. In clause the examples of performance disclosing of national, social idea of music in opera compositions of the outstanding authors are given.
Downloads
Metrics
References
Adler G. Der Stil in der Musik. - Lpz.: Breitkopf und Härtel, 1911. - 46 S.
Grempler M. Rossini e la patria. Studien zu Leben und Weil Gioachino Rossinis vor dem Hintergrund des Risorgimento. - Kassel: G. Bosse Verlag, 1996.
Гумилев Л. Этносфера. История людей и история природы. - М.: ЭКОПРОС, 1993. - 544 с.
Лю БІНЦЯН. Веризм та його аналогії в музичному мистецтві Європи і Китаю: Автореф. канд. дис. - Одеса, 2006. - 16 с.
Лю Сімей. Культура символізму та її виявлення в музиці П. Чайковського, С. Рахманінова, Дж. Пуччіні: Автореф. канд. дис. - Одеса, 2006. - 15 с.
Ляшенко І. Музична україніетика в світлі сучасної культурної політики: аспекти гуманізації та іуманії аризації національної освіти. // Українське музикознавство. Вип. 28. - Київ, 1998. - С. З-8.
Ляшенко І. Національне та інтернаціональне в музиці. - Київ: Наукова думка, 1991. - 269 с.
Pahlen K. Das neue Opem-Lexikon. München: Seehamer Verlag, 1995.
Риман X. Катехизис истории музыки. Ч. 1-Й. - М, 1895-1896.
Стахевич А. Искусство bei canto в итальянской опере XVII-XVIII веков. - Харьков, 2000.
Ileusler H. Das Biedermeier in der Musik // Die Musikforschung. XII. Jahrgang 1959. - Kassel u. Basel: Bärenreiter-Verlag, 1959. - 422 431 S.
Хохловкина В. Итальянская опера первой половины XIX века. // Западно-европейская опера. Очерки. - М.: Госмузиздат, 1962. - С. 225-284.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 O.M. Markova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.