DEVELOPMENT OF REGIONAL ETHNOGRAPHICAL MOVEMENT IN PODILLIA REGION IN THE SECOND HALF OF THE XIX C. - BEGINNING OF THE X X C.

Authors

  • V.Yu. Nayda

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5943

Keywords:

regional ethnographic, folklore, Podillia

Abstract

In the article gives an attempt to determine the place of some personalities in the process of development of the musical folklore study, examines their personal contribution into the music life of Podillia of the XIX c. — beginning of the XX c.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 94

References

Баженов Л. Поділля в працях дослідників і краєзнавців ХІХ-ХХ ст.: Історіографія. Бібліографія. Матеріали. -Кам-Под., 1993. - 195 с.

Гальчак С. Зародження краєзнавства у східному Поділлі // Освіта, наука і культура на Поділлі. Збірник наукових праць. Камя’нець-Подільський: Оіюм, 2006. - Т.5: Матеріали другого круглого столу «Культура, освіта і просвітницький рух на Поділлі у XVIII - на початку7 XXI ст.» - 376 с.

Драгоманов М. Ученая экспедиция в Западно-русский край // Вибране. - К., 1991. - 259 с.

Рибак І., Іваневич Л. Етнографічні надбання Костя Широцького // Освіта, наука і культура на Поділлі. Збірник наукових праць. Камя’нець-Подільський: Оіюм, 2006. - Т.5: Матеріали другого круглого столу «Культура, освіта і просвітницький рух на Поділлі у XVIII - на початку XXI ст.» - 376 с.

Хоменко Б. Зуїха Явдоха Микитівна // З-над Божої ріки: Літературний словник Вінниччини. Вінниця: Конгинет-ПРИМ, 1998. -С . 119.

ПІалак О. Пісенні скарби подільського фольклориста (Зібрання українських народних пісень Андрія Димінського) // Народна творчість та етнографія. - К.: Наукова думка, 1994. - С. 31-35.

Широцький К. Подольскія «колядки» і «щедрівки» //Православная Подолія.-Кам.-ГІод.,1908. - № 1 - С. 4-10.

Published

10-05-2007

How to Cite

Nayda, V. (2007). DEVELOPMENT OF REGIONAL ETHNOGRAPHICAL MOVEMENT IN PODILLIA REGION IN THE SECOND HALF OF THE XIX C. - BEGINNING OF THE X X C. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(1), 294–303. https://doi.org/10.31812/educdim.5943