The psychology-pedagogical preconditions of conductor's work in the condition of extra-curricular activities

Authors

  • V.M. Sergeeva Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5963

Keywords:

psychology-pedagogical preconditions, conductor's activity, extra-curricular work, relations, attention, aim, performance cf musical work, evolving education

Abstract

In this article the psychology- pedagogical preconditions of conductor's work, principles, forms and methods of organization of conductor's extra- curricular activities are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 114 / PDF downloads: 71

References

Бехтерев В. М. Умственный труд с рефлексологической точки зрения и измерения способности к сосредогечению // Рефлексология труда: В 2 ч. - Ч . П. - Л.: Госиздат, 1925.

Ержемский Г. Л. Психология дирижирования: Некоторые вопросы исполнительства и творческого взаимодействия дирижера с музыкальным коллективом. - М.: Москва, 1988.

Коган Г. М. У врат мастерства. - М.: Советский композитор, 1961.

Павлов Й. П. Двадцатилетний опыт объективного изучения высшей нервной деятельности (поведения) животных. Л.: Ленмедиздат, 1932.

Селезньова К О. Професіоналізм хормейстера. Психологічний та культурно-історичний аспекти. - Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства. - Одеса: ОДМА, 2004.

Published

10-05-2007

How to Cite

Sergeeva, V. (2007). The psychology-pedagogical preconditions of conductor’s work in the condition of extra-curricular activities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 109–116. https://doi.org/10.31812/educdim.5963