Professional reflection as a condition of formation of innovational activity of the future teacher
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5973Keywords:
reflection, psychological mechanisms of reflection, pedagogical terms of forming of reflection, alienation, self-identification, professional «І-conception»Abstract
In the article is examined and is determined psychological -pedagogical aspect of forming of professional reflection in the conditions of innovative activity offuture teachers.
Downloads
Metrics
References
Доманский Е. В. Рефлексия как элемент ключевой образовательной компетенции // Интернет-журнал «Эйдос». - 2003. - 24 апреля. http://www. eidos. ru/joumal/2003/0424. htm
Зеер Є. Ф. Психология профессионального образования: Учеб. пособие.-2-е изд., перераб.- М., 2003.
Зязюн І. А. Рефлексія людини в іуманітарній філософії // Світло. - 1998. - № 1.
Желанова В. В. Теоретико-методологічні аспекти формування педагогічної рефлексії майбутного вчителя // Вісник ЛНПУ імені Тараса Шевченка.-2007.-№ 3(120) лютий.
Маркова A. K. Психологічні критерії і ступені професіоналізму учителя // Педагошка.-1995.- № 6 - С. 55-63.
Психологічний словник / За ред. В.І. Войгко.- К., 1982.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. - № 2. - 2003. - С. 58-64.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 N.M. Chernuha, V.H. Muromets
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.