Functional priorities of education on artistic-graphic faculties

Authors

  • O.Ch. Chyrva Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5974

Keywords:

artistic education, visual communication, self-realization

Abstract

In the article the possibility and prospects of actualization of functions which have a character of communication in a culture in artistic education is considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 70 / PDF downloads: 37

References

Бергер А. Видеть значит верить. Введение в зрительную коммуникацию: Пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. - 288 с.

Даниэль С. Искусство видеть: О творческих способностях восприятия, о языке линий и красок и о воспитании зрителя / Сергей Даниэль. - СПб.: Амфора, ТИД Амфора, 2006. - 206 с.

Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах // Книга для вчителя дисциплін художньо-естетичного циклу: Довідково-методичне видання / Упоряд. М. С. Демчишин; О. В. Гайдамака. Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - С. 160 - 211.

Національна Доктрина розвитку освіти України у XXI столітті // Педагогічна газета. - 2001. - № 7 (липень).

Превентивна педагогіка: Навчальний посібник / Кондрашова Л. В. - Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - 304 с.

Published

10-05-2007

How to Cite

Chyrva, O. (2007). Functional priorities of education on artistic-graphic faculties. Educational Dimension, 18(2), 196–203. https://doi.org/10.31812/educdim.5974