Study-creative practice «Open-air» in system of preparation of the students on a speciality «Fine arts»

Authors

  • O.S. Yurchenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5982

Keywords:

study-creative practice, open-air, credit-modular system, substantial modules

Abstract

In clause «Open-air» in conditions of introduction of elements of credit-modular system of training is stated the rough program of study-creative practice, the purpose a task is determined, is ordered the characteristics of substantial modules.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 113 / PDF downloads: 61

References

Беда Г. В. Живопись. - М, 1986.

Волков Н. Н. Цвет в живописи - М, 1985.

Маслов Н. Я. Пленер: Практика по изобразительному искусству. - М., 1984.

Непомнящий В. М., Смирнов Г. Б. Практическое применение герспекгивы в станковой карпп і є . - М, 1976.

Николай Петрович Крымов - художник и педатг. Статьи, воспоминания. - 2-е изд. испр. и доп. - М.: Изобраз. искуство, 1989. - 224 с.

Ковалев Ф. В. Золотое сечгние в живописи: Учеб. пособ. - К.: Выща шк, 1989. -143 с.

Педагогіка вищої та середньої' школи: 36. наук, праць № 10. - Спец. випуск: Художньо-педагогічна освіта XXI ст.: теорія, методи, технології / Редкол.: Буряк В. К (гол. ред.) га ін. - Кривий Ріг: КДГІУ. 2005. - 356 с.

Педагогіка вищої' та середньої школи: 36. наук праць № 13. - Спец, випуск: Мистецько-педагогічпа освіта: проблеми та перспекгиви / Редкол.: Буряк В. К (гол. ред.) га ін. - Кривий Ріт : КДПУ, 2005. - 316 с.

Программ педагогических институтов. Сборник № 14. М.,1988.

Щербаков В. С. Изобразительное искуство. Обучение и творчество. (Проблемы руководства івобразительньш творчеством детей.) - М., Просвещение, 1969. - 272 с.

ІЦербина В. Г. Композиційні вправи як засіб управління розвитком творчих здібностей студентів художньо-графічного факультету. Навч.-метод посібник. Кривий Ріг: КДПУ, 1998. 90 с.

Published

10-05-2007

How to Cite

Yurchenko, O. (2007). Study-creative practice «Open-air» in system of preparation of the students on a speciality «Fine arts». Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 254–264. https://doi.org/10.31812/educdim.5982