FORMATION OF ICT COMPETENCES IN TEACHERS OF MATHEMATICS IN THE SYSTEM OF POSTGRADUATE EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6001Abstract
In the article described the possibilities of forming the ICT competencies of teachers of mathematics in the process of training and self education using the new book" Innovative informatively - communicative technologies of teaching of mathematics", developed by authors .
Downloads
Metrics
References
Жалдак М.І. Педагогічний потенціал комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики / Жалдак М.І. // Комп’ютерно- орієнтовані системи навчання. - К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. -Вип. 7.-2003.-С. 3-16.
Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навчально-методичний посібник / Корольський В. В., Крамаренко Т.Г., Семеріков С.О., Шокалюк С.В.; за ред. М.І. Жалдака. - Кривий Ріг: Видавничий дім, 2009. - 332 с. - Серія “Бібліотека вчителя”.
Педагогіка в питаннях і відповідях: навч. посіб. Л.В . Кондрашова, О.А. Пермяков, Н.І. Зеленкова, Г.Ю. Лаврешина. - К.: Знання, 2006. - 252 с.
Раков С.А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Раков С.А.; Харківський національний пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - X., 2005. -516 с.
Смирнова-Трибульская Е.Н. Теоретико-методические основи формирования информационних компетентностей учителей естественно-научнмх диспиплин в области дистаиционного обучения : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Смирнова- Трибульская Е.Н. - К., 2008. - 676 с.
Сиротенко Г.О. Шляхи оновлення освіти : Науково-методичний аспект [Інформаційно-методичний збірник]. - X.: Основа, 2003.-96 с.
Триус Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики: моногр. / Триус Ю.В. - Черкаси : Брама- Україна, 2005. - 400 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 V.V. Korolskyy, T.G. Kramarenko, S.O. Semerikov, S.V. Shokalyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.