INTERACTIVE LEARNING. FEATURES OF THE POSITION OF TEACHERS AND STUDENTS

Authors

  • V.V. Revenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6015

Abstract

In the article the author makes an attempt to substantiate the peculiarities of the teacher's and the students' positions in the process of interactive learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 63

References

Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі / Баханов К.О.- Запоріжжя: Просвіта, 2004.-

с.

Джонсои Д. Методьі обучения. Обучение в сотрудничестве І Джонсон Д., Джонсон Р., Джонсон-Холубек 3.; пер.с англ. З.С. Замчук. - СПб.: Зкономическая школа, 2001г. - 256 с.

Кларин М.В. Интерактивное обучение-инструмент освоєння нового опьіта/ М.В. Кларин Н Педагогика. - 2000. - №7. - C.12-19.

Кларин М.В. Педагогическая технология в учебном процессе. Анализ зарубежного опьіта / Кларин М.В. - М.: Знание, 1989. - 80 с.

Кулюткин Ю.Н. Диалог как предмет педагогической рефлексии / Кулюткин Ю.Н.- СПб.:СпецЛит, 2001. - 75 с.

Лийметс Х.Й. Групповая работа на уроке/ Лийметс Х.Й. - М.:3нание, 1975. - 62 с.

Перспективні освітні технології: Наук. - метод, посібник / За ред. Г.С.Сазоненко. - К.: Гопак, 2000. - 560 с.

Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: /О.І.Пометун, Л.В.Пироженко. - К.: Видавництво А.С.К., 2004. - 192 с.

Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах/ Щербань П.М. - К.: Вища шк„ 2004,- 207 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Revenko, V. (2009). INTERACTIVE LEARNING. FEATURES OF THE POSITION OF TEACHERS AND STUDENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 78–85. https://doi.org/10.31812/educdim.6015

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy