MAIN DIRECTIONS OF MODERN HUMANITIES PEDAGOGY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6017

Abstract

The article deals with the substance of concepts "humanism", "pedagogical direction". The different directions of humanistic pedagogic are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике / Ш.А. Амонашвили . - М.: Просвещение, 1996. — 321 с.

Сманцер А.П. Гуманизация педагогического процесса в современной школе: история и современность / А.П.Сманцер, Л.В.Кондрашова - Мн.: Бестпринт, 2001. - 308 с.

З. Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? : пособие для учителя І А.В.Хуторской. - М.: Владос-ПРЕСС, 2005. - 383 с.

Пивнева Н.В. Гуманистические направлення в образовании: истоки, зтапы развития и современность / Н.В. Пивнева // Гуманитарнме и социально-экономические науки, 2008. - №1. — С. 35-38.

Published

10-02-2009

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

How to Cite

MAIN DIRECTIONS OF MODERN HUMANITIES PEDAGOGY. (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 86-91. https://doi.org/10.31812/educdim.6017

Most read articles by the same author(s)