DIAGNOSIS OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS BY TESTING METHOD

Authors

  • S.M. Shcherbyna Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • I.Yu. Shcherbyna Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6018

Abstract

In article the place of diagnostics in system of pedagogical monitoring is determined, the experience of use the testing as method of the control and estimating of results of cognitive activity of the students is submitted.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 48

References

Аванесов В.С. Педагогические тести. Вопросьі разработки и применения: Пособие для преподавателей / В.С. Аванесов, Т.С. Хохлова, Ю.А. Ступак и др. - Дніпропетровськ: Пороги, 2005. - 64 с.

Басова Н.В. Педагогика и практическая психология / Н.В.Басова - Ростов-на-Дону, 2000. - 416 с.

Нагаев В.М. Методика викладання у вищій школі: Навч. Посібник / В.М. Нагаев - К.: Центр учбової літератури, 2007. - 232 с.

Хуторской А.В. Современная дидактика: Учебник для вузов / А.В. Хуторской. - СПб: Питер, 2001. - 544 с.

Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в вьісшей школе: Учеб. пособие для вузов / Д.В. Чернилевский. - М.: ЮНИТИ- ДАНА, 2002. - 437 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Shcherbyna, S., & Shcherbyna, I. (2009). DIAGNOSIS OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS BY TESTING METHOD. Educational Dimension, 24, 92–98. https://doi.org/10.31812/educdim.6018

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy