PECULIARITIES OF USING THE EDUCATIONAL DIALOGUE AS A MEANS OF FORMING THE COMMUNICATIVE CULTURE OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES

Authors

  • S.O. Smolova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6027

Abstract

This article deals is paid to the usage of the educational dialogue at the term forming of the communicative culture of future teachers of foreigns languages.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 54

References

Гаврилова Т. Общение и познавательньїе процесові / Т.Гаврилова// Особенности познания и общения в пропессе обучения. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1982. - С.23-26.

Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. - К.: Либідь. - 1997,- 573 с.

Кан-Калик В. Педагогическое творчество / В.Кан-Калик, Н.Никандров. -М.: Педагогика. 1990.- 142с.

Морозов В.В. Навчальний діалог як передумова готовності майбутніх педагогів до діалогічного навчання школярів / В.В.Морозов // Педагогіка вищої та середньої школи: Збірник наук, праць. - Кривий Ріг. - 2004. - Вип.7. - С.144-148.

Пассов Е. Основи коммуникативной методики обучения иноязьічному об ще нию / Евгений Пассов. - М., 1989. - 200 с.

Пракгическая психология для преподавателей І [ред. М.К. Тутушкина]. - М.: Филинь, 1997. - С. 55- 57.

Садова В. Рекомендации по формирванию коммуникативной культури учителя средствами школьной методической работи / Віта Вадимівна Садова. - Кривой Рог. КГПИ, 1998. - 46 с.

Тимченко I. Формування комунікативної культури студентів як шлях до підготовки спеціалістів / І. Тимченко // Теоретичні питання освіти та виховання: Збірник наукових праць. Випуск ІО.-Київ: КДЛУ. 2000. - С. 141-144.

Published

10-02-2009

How to Cite

Smolova, S. (2009). PECULIARITIES OF USING THE EDUCATIONAL DIALOGUE AS A MEANS OF FORMING THE COMMUNICATIVE CULTURE OF FUTURE TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 154–161. https://doi.org/10.31812/educdim.6027

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy