FORMATION OF ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS OF THE FUTURE OF TEACHERS OF BIOLOGY IN THE PROCESS OF PEDAGOGICAL PRACTICE

Authors

  • Yu.O. Saunova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6029

Abstract

This article considers peculiarities of pedagogical practice organization of future Biology's teachers, establishes its significance in ecological conscious forming. The author pays attention to pedagogical practice organization and its content's pecularities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 79 / PDF downloads: 35

References

Бойко А. Н. Единство теории и практики в подготовке учителя / А. Н.Бойко // Советская педагогика. - 1985. - № 1. - С. 63.

Большой Советский Знциклопедический словарь. - М.: Советская Знциклопедия, 1990.— 1631 с.

Гагарин А. В. Воспитание природой. Некоторьге аспекгьі гуманизации зкологического образования и воспитание / А. В.Гагарин. — М.: Московский городской психолого- педагогический ин-т, 2000. - 191 с.

Державна програма “Учитель”, затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.02. № 379 // Інформ. зб. Мін-ва освіти і науки України. -2002. - № 10. — С. 4-32.

Леонтьев А. Н. Психология смьгсла / Алексей Николаевич Леонтьев. - М.: Смисл, 1999. -487 с.

Негруца Н. А. Роль і місце практики в професійній освіті // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук, праць / Редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. / Н. А. Негруца - К., Вінниця: ДОВ Вінниця, 2000. - С. 258-261.

Супрун Ю.О. Индекс уровня знаний / Ю.О. Супрун, Э.В. Труфанов // Профессионально-техническое образование. - 1997.-№2. — С. 14-15.

Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в еовременной школе / Ирина Сергеевна Якиманская. - М.: Сентябрь, 1996. - 226 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Saunova, Y. (2009). FORMATION OF ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS OF THE FUTURE OF TEACHERS OF BIOLOGY IN THE PROCESS OF PEDAGOGICAL PRACTICE. Educational Dimension, 24, 167–175. https://doi.org/10.31812/educdim.6029

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)