ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНІСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ОСОБИСТІСТЮ ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • О.В. Гладка Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6034

Анотація

In the article the essence and contents of the notion of readiness of future teachers of foreign languages for personality-oriented teaching high-school  pupils is revealed. On the basis of analysis of the literary sources the above mentioned phenomenon is defined and the ways of forming this complex unity of personality in students of the department of foreign languages are noted.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 68 / PDF downloads: 36

Посилання

Дьяченко М.И. Готовность к деятельности в напряженннх ситуациях. Психологический аспект / М.И. Дьяченко, Л.И. Кандыбович, В.А. Пономаренко. - Минск: Университетское. 1985. - 206 с.

Якиманская И.С. Построение личностно-ориентированной школи (Из опьіта городской зкспериментальной плошадки) / Ин- т пед. инноваций РАО; Под науч. ред. И.С. Якиманской. - Москва: КСП, 2001. - 128 с.

Downloads

Опубліковано

10-02-2009

Як цитувати

Гладка O. (2009). ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНІСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ОСОБИСТІСТЮ ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Educational Dimension, 24, 194–200. https://doi.org/10.31812/educdim.6034

Номер

Розділ

Теоретичні основи педагогіки вищої школи