ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS ON THE HISTORY OF PEDAGOGY ON THE BASIS OF COMPARATIVE STUDIES

Authors

  • V.V. Sadova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6038

Abstract

The article reveals some peculiarities in organizing and doing students' independent work with the use of some elements of comparative approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 52

References

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. - К.: Либідь, 2997. - 376 с.

Історія української школи і педагогіки: хрестоматія / [упоряд. Любар О.О.; ред. Кремень В.Г.]. - К.: Знання, 2003. - 766 с. (Серія “Виша освіта XXI століття”).

История образования и педагогической мисли за рубежом и в России / [Андреева И.Н., Буторина Т.С., Васильєва З.И. и др.]; под ред. З.И.Васильевой. - [2-е изд.]. - М.: Академия, 2005. - 432 с.

Кобьіляцкий И.И. Основні педагогіки вьісшей школи / Йван Иванович Кобьіляцкий. - Киев-Одесса: Головнеє издательство издательского обьединения “Вища школа”, 1978. - 286 с.

Левківський М.В. Історія педагогіки / Михайло Васильович ЛевківськиЙ. - К: Центр навчальної літератури, 2008. - 190 с.

Любар О.О. Історія української школи і педагогіки / Любар О.О., Стельмахович М.Г., Федоренко Д.Т. - К.: Знання, КОО, 2003. - 450 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5816

Пискунов А.И. Хрестоматия по истории зарубежной педагоги ки / Длексей Иванович Пискунов. - М.: Просвещение, 1981. - 528 с.

Українська педагогіка в персоналіях: у 2 т. / [укл. Сухомлинська О.В., Дічек Н.П., Самоплавська Т.О.; за ред. Сухомлинської О.В.]. - К.: Либідь, 2005. - Кн. 2: XX ст. - 2005. — 552 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Sadova, V. (2009). ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK OF STUDENTS ON THE HISTORY OF PEDAGOGY ON THE BASIS OF COMPARATIVE STUDIES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 221–225. https://doi.org/10.31812/educdim.6038

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy