PRINCIPLES OF PROFESSIONAL EDUCATION IN A MODERN SCHOOL AND THE CONCEPT OF “RELATED LABOR” G.S. SKOVORODA: COMPARATIVE-METHODOLOGICAL ANALYSIS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6052Abstract
This article is devoted to a comparative analysis of Gryhoriy Skovoroda concept of "affined labor" and bases of profile training in senior high school Skovoroda's concept is disclosed as a philosophical and methodological justification of importance of profile training in moders educational space.
Downloads
Metrics
References
Дячук Г.Ф. Профільне навчання: що воно дасть випускнику?/ Г.Ф. Дячук // Шкільний світ. ~ 2006. - № 9. - С. 1-3.
Кузнецов А.А. Профильное обучение: цели, формц, структура учебного плана. [Опііпе]. Доступ HTTP: http://www.edu.ksu.ru
Сковорода Г.С. Сочинения в двух томах. Т.1. / Г.С. Сковорода. - М.: Мысль, 1973. - 511с.
Шевченко П.І. Педагогічні ідеї Г.С.Сковороди. // Філософська, педагогічна та літературно-мистецька спадщина Г.С. Сковороди і сучасність: Матеріали всеукраїнських міжвузівських сковородинських читань. - Кривий Ріг, 1994. - С. 71-72. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5078
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 I.Ye. Makarenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.