PRINCIPLES OF PROFESSIONAL EDUCATION IN A MODERN SCHOOL AND THE CONCEPT OF “RELATED LABOR” G.S. SKOVORODA: COMPARATIVE-METHODOLOGICAL ANALYSIS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6052

Abstract

This article is devoted to a comparative analysis of Gryhoriy Skovoroda concept of "affined labor" and bases of profile training in senior high school Skovoroda's concept is disclosed as a philosophical and methodological justification of importance of profile training in moders educational space.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дячук Г.Ф. Профільне навчання: що воно дасть випускнику?/ Г.Ф. Дячук // Шкільний світ. ~ 2006. - № 9. - С. 1-3.

Кузнецов А.А. Профильное обучение: цели, формц, структура учебного плана. [Опііпе]. Доступ HTTP: http://www.edu.ksu.ru

Сковорода Г.С. Сочинения в двух томах. Т.1. / Г.С. Сковорода. - М.: Мысль, 1973. - 511с.

Шевченко П.І. Педагогічні ідеї Г.С.Сковороди. // Філософська, педагогічна та літературно-мистецька спадщина Г.С. Сковороди і сучасність: Матеріали всеукраїнських міжвузівських сковородинських читань. - Кривий Ріг, 1994. - С. 71-72. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5078

Published

10-02-2009

Issue

Section

Current issues of modern secondary school

How to Cite

PRINCIPLES OF PROFESSIONAL EDUCATION IN A MODERN SCHOOL AND THE CONCEPT OF “RELATED LABOR” G.S. SKOVORODA: COMPARATIVE-METHODOLOGICAL ANALYSIS. (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 306-310. https://doi.org/10.31812/educdim.6052

Most read articles by the same author(s)