DIRECTIONS AND WAYS OF ENSURING CONTINUITY IN TEACHING THE NATIVE LANGUAGE OF PRESCHOOLS AND JUNIOR SCHOOLCHILDREN

Authors

  • I.V. Onyshchenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6053

Abstract

In clause (article) pressing questions of training to the native language of the senior preschool children and pupils of younger school are considered . Ways of maintenance of perspectivity to training are offered to language of children of these age categories.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 102

References

Запорожец А.В. Педагогические и психологические проблемні всестороннего развития и подготовки к школе старших дошкольников / А.В.Запорожец // Дошкольное воспитание. - 1972. - № 4. - С. 37-42.

Леушина А.М. Задачи детского сада в свете требований современной начальной школы / А.М. Леушина // Дошкольное воспитание. - 1972. - № 4. - С. 47-52.

Львов М.Р. Словарь-справочиик по методике русского язика: Учеб. пособие. / М.Р. Львов. - М.: Просвешение, 1998. - 240 с.

Малятко. Програма виховання дітей дошкільного віку. - К., 1999. - 286 с.

Методичні рекомендації до програми виховання дітей дошкільного віку “Малятко”. - К., 1993. - 255 с.

б. Національна доктрина розвитку освіти // Дошкільне виховання. - 2002. - №7. - С. 4-9.

Плиско К.М. Принципи, методи і форми навчання української мови (Теоретичний аспект): Навч. посіб. - X.. Основа, 1995. - 240 с.

Програми для середньої загально-освітньої школи. 1-2 класи. — К.: Поч. шк. - 2001. - 296 с.

Published

10-02-2009

How to Cite

Onyshchenko, I. (2009). DIRECTIONS AND WAYS OF ENSURING CONTINUITY IN TEACHING THE NATIVE LANGUAGE OF PRESCHOOLS AND JUNIOR SCHOOLCHILDREN. Educational Dimension, 24, 311–318. https://doi.org/10.31812/educdim.6053

Issue

Section

Current issues of modern secondary school