Features and content of gender education of women-leaders in the activities of non-governmental organizations and movements

Authors

  • O.А. Bolotska Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko , Луганський національний педагогічний університет ім. Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6074

Keywords:

gender, gender education, woman-leader, social movement

Abstract

The paragraph и dedicate io the actual problem of introducing Gender’s education in the Pedagogical and theoretical analysis of the specific nature Gender's upbringing women leader in the activity social organizations and movements.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Основи теорії гендеру: Начальний посібник. - К.: "К.І.С.", 2004. - 536 с.

Гендерний розвиток у суспільстві: (конспекти лекцій). - 2-е вид. - К: ПЦ "Фолінт", 2005. - 351 с.

Введение в гендерные исследования: Учеб. Пособие // Под ред. А.И. Жеребкиной. - Харьков: ХГЦИ: СПб: Азетейя. 2001. - ч. 1.

Мельник Т. Гендерна політика в Україні. - К., 1999.

Пугачев В.П. Руководство персоналом организации. - М., 2002.

Руководитель, коллектив, личность. Ред. К. Ладензак. - М., 1974.

Published

14-12-2006

How to Cite

Features and content of gender education of women-leaders in the activities of non-governmental organizations and movements. (2006). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(1), 55-64. https://doi.org/10.31812/educdim.6074