Art culture of avant-guarde in a context of development of communicative skill’s of the future teachers of art

Authors

  • I.M. Vlasenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6078

Keywords:

culture of avant-guarde, communicative skills, art communications, semiotics approach, information

Abstract

In the article communicative skills of the future teachers of art are classified from positions of the semiotics approach. The model of communicative skills concerning vanguard culture is developed by levels, fundamental characteristics of avant-guarde are revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 91 / PDF downloads: 54

References

Берегова О. До визначення поняття культури: комунікаційний аспект // Музичне мистецтво і наука: Науковий вісник Вип. 6. Кн. 1. Одеса: Друкарський дім. 2005. - С. 68- 82.

Горбенко С.С. Гуманізація художньої освіти Мистецтво та освіта. № 2. 2002. - С. 5- №3.

Евдокимова Л. В. О загадке как архетипе творчества В. Хлебникова (к постановке проблемы) Велимир Хлебников и художественный авангард XX века: 11 Международные Хлебниковой? чтения: Научные доклады. Статьи. Тезисы. // Под ред. Исаева Г.Г. - Астрахань: Изд-во АТПУ, 1998. - С. 24-31.

Крюкова Н.Ф., Метаметафора В. Хлебникова как воплощение его творческих принципов Велимир Хлебников и художественный авангард XX века: П Международные Хлебниковские чтения: Научные докигды. Статьи. Тезисы. // Под ред. Исаева Г. Г. - Астрахань: Изд-во АГПУ. 1998. - С. 35-38

Лотман Ю.М. Семиосфсра. - Санкт-Петербург: Искусстоп-СПБ, 2000. - 704 с.

Маркова Е.Н. Музыкальная информатика м проявление плотности информации в музыкально- художественной среде // Музичне мистецтво і наука: Науковий вісник. Bun. б Кн. 1. - Одеса: Друкарський дім. 2005. - С. 1З-21.

Ораич Толич Д. Авангард как утопическая культура: Велимир Хлебников.

www.elsevier.nl/locale/ruuslit

Психология музыкальной деятельности: Теория и практика: Уч. пособие / под ред. Г. М Цыпина. М: Издательский центр "Академия". 2003. - 368 с.

Реизенкінд Т. Й. Стратегія формування когнітивних смислів як фактор професійної підготовки вчителя мистецьких дисциплін // Педагогіка вищої та середньої освіти: 36. наук, праць №1З - Спец, випуск: Мистецько-педагогічна освіта: проблеми та перспективи ' Редкая.: Буряк В. К (гпз. ред.) та ін. Кривий Ріг: КДПУ. 2005. - С. 193- 209. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5016

Рыбакова И.И. Основы педагогики общения. Минск: Белорусская науки, 1998. С. 20-29.

Советский энциклопедический словарь. - М.: Советская энциклопедия. 1982. - С. 609.

Філософський енциклопедичний словник / За ред. В.І. Шинкарука - К: Абрис. 2002. - С. 291.

Философский тцикчопедический словарь / Гл. ред. Л.Ф. Ильичев. П.И. Федосеев. С.М. Ковалев, В.Г. Панов. — М: Советская энциклопедия, 1983. - 840 с.

Шевнюк О.Л. Система культурологічних умінь майбутніх учителів // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту ім. М.П. Драгоманова Серія 14. -Вип. 2(7). К: НПУ, 2005. - С. 51-55.

Шип С. В. Об актуальных направлениях развития музыкально-информационных технологий // Музичне мистецтво і наука: Науковий вісник. Bun. 6. Кн. 1. - Одеса: Друкарський дім. 2005. - С. 22-33.

Щолокова О.П., Шип С.В., Шевнюк О.Л., Семтико О.М. Світова художня культура: Навч. посібник. - К.: Вища школа, 2004. - 175 с.

Published

14-12-2006

How to Cite

Vlasenko, I. (2006). Art culture of avant-guarde in a context of development of communicative skill’s of the future teachers of art. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(1), 82–93. https://doi.org/10.31812/educdim.6078