Elements of creativity in academic drawing Holovatyi S.S.
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6081Keywords:
graphic letter, figure, tone, form, creative componentAbstract
In the article an author denies the simplified or distorted use of concept „creative approach" in educational practice, which at times grows into similarity something stylish and modern in today's professional teaching. Illogicality of contrasting of creation to teaching is proved m the offered material, because the last teaches to the artistic language, which creation will be realised by.
Downloads
Metrics
References
Молена Н, Белютин Э. Педагогическая система Акадехши художеств 18 века. - М.: Искусство. - 1956. - 76 с.
Николаи Петрович Крымов. Художник и педагог. - М.: Изобразительное искусство. - 1989. - 157 с.
Овсянико-Куликовский Д.П. Вопросы психологии творчества. - СПб. - 1902.
Раппопорт М. Художественное представление и художественный образ. // Эстетические очерки. - Вып.3. - М: Музыка, 1973.
Фаворский В.А. Содержание форте. // Декоративное, искусство СССР. - 1965. - №1.
Фаворский В. А. О Композиции. // Творчество. -1967. - №1-2.
Школа изобразительного искусства - М.: Изд-во Акад. Художеств СССР.- 1963.- Вып. 7.
Эстетическая направленность в подготовке художников-педагогов. Сб. трудов. - М., 1973.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 S.S. Holovatyi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.