Drawing from nature as a factor in the development of creative imagination of schoolchildren in the process of artistic activity

Authors

  • L.F. Eyvas Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6091

Keywords:

painting from nature (study of living form), imagination the real forms and the decorative forms

Abstract

Influencing of painting is explored from nature on development of creative imagination of shoolbays in the conditions of educational lesson and groups of the decoratively-applied creation. The way's of surmounting obstacles of graphic activity are determined (thematic and decoratively drawing).

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 81

References

Антонов А. Т. Рисование с натуры как общеобразовательный предмет: Автореф. дис. канд. пед. наук. - Москва, 1987. - 16 с.

Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психологический очерк.-СПб: Союз, 1997. - 96 с.

Игнатьев Е.И. Психология рисунка и живописи. - М.: Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1954. - 224 с., ил.

Игнатьев Е.И. Психология изобразительной деятельности детей - М.: Учпедгиз, 1961.

Раппопорт С.X. Неизобразительные формы в декоративном искусстве. - М.: Советский художник, 1968 - 272 с. ил.

Ростовцем Н.Н. Очерки по истории методов преподавания рисунка. - М.: Изобразительное иск-во, 1983.

Ростовцев Н.Н. Академический рисунок. Курс лекций. М.: Просвещение, 1973.

Рязанцева И.М. Общеобразовательная функция орнамента в подготовке учителя изобразительного искусства: Автореф дис. канд. пед. наук - Москва, 1987. - 16 с.

Сюзева В. Ф. Исследование вопросов эстетического воспитания на уроках изобразительного искуства в начальных классах: Автореф. дис. канд. пед. наук. - Москва. 1971. - 20 с.

Шорохов К.В. Тематическое рисование в школе. М.: Просвещение, 1970.

Published

14-12-2006

How to Cite

Eyvas, L. (2006). Drawing from nature as a factor in the development of creative imagination of schoolchildren in the process of artistic activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(1), 190–196. https://doi.org/10.31812/educdim.6091