Psychology of advertising in a context of professional preparation of the students-designers

Authors

  • O.Yu. Zalevska Dnipropetrovsk National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6092

Keywords:

psychology, advertising, design, formation, education, psychology of advertising, students, graphic design

Abstract

The given article uncovers the basic purposes and main principles of psychology of advertising as educational course, ehich is a main subject in professional preparation of the students-designers.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 68 / PDF downloads: 33

References

Ганжин В.Т. Основы рекламного мышления: Учебное пособие. - М.: Фонд НИМБ, 2001. - 290 с.

Картер Г. Эффективная реклама. - М.: 1991. - 438 с.

Лебедев А.И. Особенности психологического воздействия в российской рекламе. - М., 1995. - 564 с.

Лебедев-Любимов А.Н. Психология рекламы. - М., 1995. - 580 с.

Мокшанцев Р.И. Психология рекламы. - Новосибирск. 2000. - 228 с.

Рамат Е.В. Реклама: Учебник для студентов специальности «маркетинг». - 3-е изд. перераб. и доп.- К; X.: НВС: «Студцентр». 2000 - 480 с.

Published

14-12-2006

How to Cite

Zalevska, O. (2006). Psychology of advertising in a context of professional preparation of the students-designers. Educational Dimension, 16(1), 196–202. https://doi.org/10.31812/educdim.6092